H&M voert nu ook retourkosten in voor members
Gepubliceerd op 30 januari 2025 om 14:42
Modeketen H&M laat klanten sinds enige tijd betalen voor het retourneren per post van bestellingen. De Zweedse kledingketen rekent nu ook 2,99 euro per geretourneerde bestelling voor members.
Eerder konden members gratis hun online bestellingen terugsturen naar H&M. “Net als andere bedrijven in de branche zijn we enige tijd geleden begonnen met het in rekening brengen van online retourzendingen aan onze klanten in Nederland. We zien dat dit het aantal retourzendingen heeft verminderd en hebben nu besloten om dit uit te breiden naar al onze members,” aldus een H&M-woordvoerder tegen RetailTrends.
De fashionretailer streeft ernaar om het retourpercentage zo laag mogelijk te houden. Naar eigen zeggen doet de keten dit onder meer met de online maatadvies-tool op de webshop. Retourneren in de winkel en via de kluisjes blijven gratis voor alle klanten.
Met de stap sluit de modeketen zich aan bij een groeiend aantal moderetailers dat financiële kosten voor retourpakketjes in rekening brengt bij klanten. Van Zara, Boohoo tot Wehkamp die de primeur had in Nederland.
Producten terugsturen en daarvoor moeten betalen: het nieuwe normaal? RetailTrends vroeg dit eerder aan bijzonder hoogleraar Cor Molenaar. Je leest het hier.