Bever heeft zijn inruilservice ‘Bever Koopt Terug’ landelijk uitgerold. Klanten kunnen nu in iedere Bever-winkel kleding inleveren in ruil voor shoptegoed.
Het terugkoopprogramma werd vorig jaar zomer gelanceerd. Na succesvolle pilots in het filiaal in Houten en de nieuwe circulaire winkel in Utrecht is de service per 1 februari landelijk uitgerold.
Met de inruilservice wil Bever het voor klanten eenvoudig maken om kleding een tweede leven te geven en zo bijdragen aan een verschuiving in koopgedrag. "Dit is geen kleine stap, maar een noodzakelijke stap voor buiten én voor ons allemaal”, zegt ceo Albert Scholte.
Klanten kunnen kleding van merken die Bever verkoopt in goede staat terugverkopen voor shoptegoed. De kleding hoeft niet per se bij Bever te zijn gekocht. Vervolgens wordt de kleding gecontroleerd, professioneel gereinigd en opnieuw aangeboden in de winkels bij de 2e Buitenkans-collectie. Beschadigde kleding kan worden ingeleverd bij de hergebruik-inleverpunten, waar de kleding wordt gerepareerd of gerecycled.
De outdoorketen zegt in de toekomst nog meer buitenproducten te willen opnemen in het terugkoopprogramma.
Bever opende vorig jaar een nieuw, duurzaam winkelconcept. In dit ‘laboratorium voor innovatie’ draait alles om anders produceren en consumeren, en pioniert Bever voor een duurzamere toekomst.
Reacties 0