Abercrombie & Fitch heeft weer vertrouwen in de fysieke winkelstraat. Het Amerikaanse merk opende op 1 dag 2 nieuwe flagshipstores in Londen: een locatie aan zowel Covent Garden als aan Oxford Street. En daar blijft het niet bij.
De winkels moeten een ‘ultieme koopervaring’ bieden. Zo kunnen klanten een privélounge boeken en met een personal shopper hun outfits vinden. Afrekenen gebeurt niet bij de gewone kassa’s. Diezelfde privélounge is voorzien van betaalvoorzieningen, om het gevoel van exclusiviteit nog maar eens te benadrukken.
Swipe in het carrousel om meer beelden te zien.
Carrousel
Uitbreiding in de VK
De Amerikaanse retailer wil zijn fysieke aanwezigheid in het Verenigd Koninkrijk verdubbelen en mikt op 8 tot 10 nieuwe winkels. De eerstvolgende locatie is al bekend: Kensington High Street, Londen. “Een aanwezigheid in deze iconische winkelstraten is een goede manier om ons merk te laten groeien”, zegt Scott Clarke-Bryan, managing...
Abercrombie & Fitch heeft weer vertrouwen in de fysieke winkelstraat. Het Amerikaanse merk opende op 1 dag 2 nieuwe flagshipstores in Londen: een locatie aan zowel Covent Garden als aan Oxford Street. En daar blijft het niet bij.
De winkels moeten een ‘ultieme koopervaring’ bieden. Zo kunnen klanten een privélounge boeken en met een personal shopper hun outfits vinden. Afrekenen gebeurt niet bij de gewone kassa’s. Diezelfde privélounge is voorzien van betaalvoorzieningen, om het gevoel van exclusiviteit nog maar eens te benadrukken.
Swipe in het carrousel om meer beelden te zien.
Uitbreiding in de VK
De Amerikaanse retailer wil zijn fysieke aanwezigheid in het Verenigd Koninkrijk verdubbelen en mikt op 8 tot 10 nieuwe winkels. De eerstvolgende locatie is al bekend: Kensington High Street, Londen. “Een aanwezigheid in deze iconische winkelstraten is een goede manier om ons merk te laten groeien”, zegt Scott Clarke-Bryan, managing director EMEA van het merk in een verklaring.
Abercrombie & Fitch wil ook buiten het Verenigd Koninkrijk uitbreiden. De keten ziet nog witte vlekken in Duitsland en het Midden-Oosten. Daar heeft Abercrombie en Fitch op dit moment respectievelijk 5 en 14 winkels.
Recordomzetten
De expansie komt op het moment dat het merk de wind weer in de rug heeft. Abercrombie & Fitch was jarenlang hét Amerikaanse modemerk voor jongeren, maar raakte flink in verval.
Onder leiding van de huidige ceo Fran Horowitz gingen tientallen verlieslatende winkels op slot. De merkuitstraling werd volwassener en de leeftijd van de doelgroep is naar boven bijgesteld. “Wij zijn niet meer de Abercrombie & Fitch die je ooit kende”, aldus Horowitz.
Moederbedrijf Abercrombie & Fitch co. noteerde vorig jaar 2 kwartalen op rij zijn hoogste omzet ooit. De omzet steeg in het 2e en 3e kwartaal tot 1 miljard euro. Zowel Abercrombie & Fitch (+15 procent) als zusterbedrijf Hollister (+14 procent) droeg daaraan bij.
