'Meer dan helft Nederlanders shopt bij Aziatische webshops'

'Meer dan helft Nederlanders shopt bij Aziatische webshops'

Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten (57 procent) bestelde het afgelopen jaar bij Aziatische webshops. Van hen deed 38 procent dat zelfs meerdere keren. Dit blijkt uit de Visa Payment Monitor, een jaarlijks onderzoek onder 1.010 Nederlanders.

Onder Gen Z ligt het percentage nog hoger. Van de jongeren kocht 71 procent het afgelopen jaar bij Aziatische webshops.

Ook blijkt uit het onderzoek dat een derde van de Nederlandse consumenten (30 procent) wekelijks online shopt. Verder heeft social media steeds meer invloed op ons online winkelgedrag. Een derde van de Nederlandse consumenten heeft ooit een aankoop gedaan naar aanleiding van een ontdekking op social media. Shoppen op social media-platforms zelf wint ook aan populariteit. In totaal 26 procent van de consumenten heeft wel eens direct via een social media-platform een aankoop gedaan, terwijl dit percentage bij Gen Z oploopt tot 45 procent.

Consumenten verwachten dat deze trend doorzet: 36 procent denkt dat winkelen via social media steeds gangbaarder wordt. Evenveel respondenten denken dat virtueel passen van kleding de norm zal worden.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!