Zara-moeder boekt meer omzet dankzij groei bij alle merken

Zara-moeder boekt meer omzet dankzij groei bij alle merken

Inditex, het moederbedrijf van onder andere Zara en Bershka, heeft in 2024 meer omzet geboekt. De groei is te danken aan een omzetstijging bij alle merken van het bedrijf.

Inditex noteerde een stijging van 7,5 procent en kwam uit op een omzet van 38,6 miljard euro, tegenover 35,9 miljard euro een jaar eerder. Zara, inclusief Zara Home, is nog steeds goed voor het leeuwendeel van de omzet. Met een omzetgroei van 6,6 procent komt het merk uit op een omzet van bijna 27,8 miljard euro.

Winst
De nettowinst van Inditex komt uit op op 5,9 miljard euro, 9 procent meer dan een jaar eerder. Hoewel dat nog steeds een flinke stijging is, is het lang niet zo groot als de 30 procent winststijging van vorig jaar. Die winstgroei was toen zo aanzienlijk, dat werknemers de straat opgingen om betere omstandigheden te eisen.

Winkelbestand
Het winkelbestand van Inditex is ook in 2024 verder afgenomen. Alle merken, met uitzondering van Pull & Bear, hebben minder fysieke winkels dan het jaar ervoor. In totaal sloten er per saldo 129 winkels, waardoor Inditex momenteel 5.563 winkels heeft. Zara is met 1.759, 62 minder dan begin 2024, de formule met de meeste fysieke winkels binnen het concern.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!