Inditex, moederbedrijf van Zara, brengt dit jaar zijn formule Oysho naar de Nederlandse winkelstraat. Hoeveel winkels het betreft en waar die komen, is nog niet bekend.
Oysho is gespecialiseerd in lingerie, sportkleding, loungewear en badmode. Ook in Duitsland maakt de keten zijn entree. De uitbreiding van het merk staat haaks op wat er met het gehele winkelbestand van de Spaanse modegroep gebeurt. Het winkelbestand van Inditex nam in 2024 opnieuw af. Alle merken, met uitzondering van Pull & Bear, hadden minder fysieke winkels dan het jaar ervoor. Oysho sloot 43 van zijn 439 fililalen, dat is bijna 10 procent.
Wel betreden meer formules van Inditex nieuwe markten, zoals Irak. Verder opent Bershka zijn eerste winkels in Denemarken en Zweden, betreedt Massimo Dutti de Deense markt en Stradivarius de Oostenrijkse.
Inditex heeft in Nederland 68 winkels. Op dit moment zijn er 24 van Zara, 12 van Pull & Bear, 4 van Massimo Duti, 15 van Bershka, 8 van Stradivarius en 5 van Zara Home. Oysho was het enige Inditex-merk dat nog niet fysiek in Nederland zat.
Reacties 0