Zara opent Chinese flagshipstore met café en contentstudio

Zara opent Chinese flagshipstore met café en contentstudio

Zara heeft in het Chinese Nanjing een nieuwe flagshipstore geopend die volledig is ingericht op beleving en digitale integratie. Dat meldt Reuters.

De nieuwe winkel van 2.500 vierkante meter telt 2 verdiepingen en ligt in een zakendistrict. Er is een salon voor privé shoppingervaringen, compleet met lounge en persoonlijke paskamers. Speciaal voor Gen Z is er een zogenaamde ‘fit check’-studio met meerdere camera’s en verschillende lichtinstellingen. Klanten kunnen hier hun eigen videocontent opnemen en direct downloaden naar hun telefoon. De services zijn te reserveren via de populaire Chinese app WeChat.

Op de begane grond is bovendien Zara’s koffieshopconcept Zacaffe te vinden, de eerste vestiging buiten Spanje.

Als de nieuwe formule aanslaat, wil Zara die ook naar andere markten brengen. China diende al vaker als proeftuin voor het kledingmerk. Zo startte Zara vorig jaar met populaire livestream shopping shows op Douyin (de Chinese versie van TikTok), waarna het experiment ook in Europa en de VS werd uitgerold.

Met de opening van de flagshipstore zet het Spaanse moederbedrijf Inditex zijn strategie voort om minder goed presterende winkels te sluiten en te investeren in grotere, moderne winkelconcepten op toplocaties. In 2019 had Inditex nog 570 winkels in China, het grootste aantal na Spanje. Dat aantal is inmiddels gedaald naar 132 vestigingen per 31 januari van dit jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!