Wakuli opent 2 koffiebars in Rotterdam

Wakuli opent 2 koffiebars in Rotterdam

De eerste winkel aan de Meent 3A is begin maart geopend. In april volgt een tweede vestiging aan de Lusthofstraat 54.

Koffiemerk Wakuli breidt uit met 2 locaties in Rotterdam. De eerste winkel aan de Meent 3A is begin maart geopend. In april volgt een tweede vestiging aan de Lusthofstraat 54.

Met de opening van de nieuwe koffiebars heeft het koffiemerk nu 15 vestigingen in Nederland. In december vorig jaar opende het bedrijf zijn eerste winkel in Den Haag. Daarnaast heeft het bedrijf winkels in Utrecht, Amsterdam en Nijmegen.

Wakuli claimt ongeveer 20 procent lagere prijzen te hanteren dan andere specialty coffee-merken, zonder concessies te doen aan kwaliteit of eerlijke handel. Dit is mogelijk doordat Wakuli de hele keten in eigen hand houdt: het bedrijf koopt bonen direct in bij koffieboeren, brandt ze zelf en verkoopt ze uitsluitend via eigen kanalen, zowel online als in de nieuwe koffiebars.

Wakuli werd 5 jaar geleden opgericht door Yorick Bruins. Het d2c-merk wil de koffie-industrie veranderen door in te zetten op een transparante keten en een goed inkomen voor de boeren. Bruins omschrijft het concept als ‘een kruising tussen Simon Lévelt en Starbucks, maar dan wel voor de volgende generatie’.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 50.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!