Kleurrijk én Instagramwaardig: Fwee's flagshipstore in Seoul

Kleurrijk én Instagramwaardig: Fwee's flagshipstore in Seoul

Dat Fwee zich in zijn nieuwste flagshipstore richt op de Gen Z-shopper is overduidelijk. Het Koreaanse beautymerk pakt in Seoul groots uit met kleurrijke taferelen en een fotozone. Hier draait het om beleven en ervaren tijdens het shoppen, in plaats van simpelweg winkelen.


Het filiaal in de wijk Yeonnam in Seoul is de derde vestiging van Fwee, dat een zusje van het Zuid-Koreaanse schoonheidsmerk Numbuzin is. Het merk richt zich op trendbewuste, jonge klanten – en dat is ook goed te zien in het Instagrammable winkelontwerp dat volledig socialmedia-driven is. 

Dat begint al op straat, waar de winkel een opvallende verschijning vormt. Zo is er bovenop het gebouw een helderblauwe uitbouw geplaatst, waarop het logo prijkt. Die kleur komt terug in de grote trap aan de voorzijde van het pand die naar de ingang leidt. Ook de balustrade werd voorzien van diezelfde babyblauwe kleur. Verder staan er diverse attributen die de aandacht trekken, zoals een scooter.

Swipe in het carrousel om meer beelden te zien.

...

Dat Fwee zich in zijn nieuwste flagshipstore richt op de Gen Z-shopper is overduidelijk. Het Koreaanse beautymerk pakt in Seoul groots uit met kleurrijke taferelen en een fotozone. Hier draait het om beleven en ervaren tijdens het shoppen, in plaats van simpelweg winkelen.


Het filiaal in de wijk Yeonnam in Seoul is de derde vestiging van Fwee, dat een zusje van het Zuid-Koreaanse schoonheidsmerk Numbuzin is. Het merk richt zich op trendbewuste, jonge klanten – en dat is ook goed te zien in het Instagrammable winkelontwerp dat volledig socialmedia-driven is. 

Dat begint al op straat, waar de winkel een opvallende verschijning vormt. Zo is er bovenop het gebouw een helderblauwe uitbouw geplaatst, waarop het logo prijkt. Die kleur komt terug in de grote trap aan de voorzijde van het pand die naar de ingang leidt. Ook de balustrade werd voorzien van diezelfde babyblauwe kleur. Verder staan er diverse attributen die de aandacht trekken, zoals een scooter.

Swipe in het carrousel om meer beelden te zien.

Carrousel


Het pand telt 2 verdiepingen. Voor het winkelontwerp diende een zogenoemde ‘agit’ – ‘schuilplaats’ in het Nederlands – als inspiratiebron. Op de begane grond is er een ruimte waar klanten zowel producten kunnen testen als foto's maken. De ruimte is verdeeld in 2 zones: 1 in het wit en 1 in het blauw. Het blauwe gedeelte heeft een spiegelplafond en glanzende blauwe tegels.

Een verdieping hoger bevindt zich de zogeheten ‘Pink Room’: een volledig roze ruimte speciaal ingericht voor de Pocket Series make-upcollectie van het merk. Aan de muur hangen onder meer spiegels en planken, uiteraard in roze tinten. 

In de nieuwe Fwee-winkel is het volledige assortiment aan cosmeticaspullen te vinden van het merk. In Nederland is het merk onder meer verkrijgbaar bij Boozyshop.nl.

fwee-seoul-11

fwee-seoul-01

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 50.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!