De markt voor huismerken blijft groeien, dus kan de beurs PLMA’s World of Private Label niet achterblijven. Dat evenement in de Amsterdamse Rai werd gisteren geopend, en duurt nog tot het eind van vandaag. In totaal omvat de PLMA-show meer dan 3.000 stands, een record.

De groei van de show is een goede afspiegeling van de groeiende private label-markt. Aldus Brian Sharoff, President van de Private Label Manufacturers Association (PLMA).

“Voor het eerst is het marktaandeel voor huismerken in vier landen boven de veertig procent uitgekomen – het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België en Zwitserland. Bovendien is meer dan een op de drie verkochte producten in Frankrijk en Spanje van een huismerk.”

PLMA maakte op de beurs ook de eerste cijfers bekend uit zijn ‘2006 International Private Label Yearbook’. Daarin wordt de trend van een groeiend marktaandeel voor huismerken, ook in Nederland, bevestigd. Volgens PLMA bedraagt het marktaandeel voor huismerken in ons land inmiddels 23,7 procent. Ruim minder dan in de ons omringende landen, maar wel een groei van 1,2 procent ten opzichte van 2005. De belangrijkste groei werd geboekt in de categorieën gezondheid en non-food.

Vandaag verschijnt op RetailAgenda.nl een uitgebreid fotoverslag van PLMA’s World of Private Label.