Een 'lage prijs' is in de woonbranche voor consumenten van ondergeschikt belang. Dat blijkt uit de tweede editie van Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.
Consumenten hechten volgens het onderzoek meer waarde aan het 'beste product'. Dat geldt voor alle subsectoren, vooral in de slaapbranche. Daar geven 2 op de 3 Nederlanders (67 procent) er prioriteit aan. In de andere sectoren ligt het rond 50 procent.
In de tuin- en bouwmarktbranche speelt 'lage prijs' een relatief belangrijke rol. Een grote minderheid, van respectievelijk 40 en 30 procent, is dit de belangrijkste wens. Bij slaapwinkels is een 'lage prijs' het minst doorslaggevend (14 procent).
Bij het kopen van een keuken of (iets voor) een badkamer hechten veel consumenten veel waarde aan 'beste service'. Het gaat om respectievelijk 32 en 28 procent van de ondervraagden.
Reacties 0