DE en Campina: koude koffie voor jeugd

Een nieuw product van Douwe Egberts en Campina moet de jeugd al op jongere leeftijd doen wennen aan koffie. Bas van den Berg, directeur Campina Nederland, over het koude koffiedrankje Café Fresco: “Het is meer dan koude koffie met melk.” In Japan is het drankje een enorme rage, en verkoopt het zelfs beter dan cola. En in Duitsland “doet het al vijftig miljoen euro per jaar”, aldus algemeen directeur Piet Hein Merckens van DE.

Café Fresco is een van de innovaties die DE en Campina aan ruimere marges moeten helpen, op een concurrerende markt. Volgens de producenten is er sprake van “een explosie van nieuwe artikelen.” De concurrentie wordt ook steeds heftiger. Merckens: “De strijd om de schappen wordt steeds heftiger, de bewijstijd van producten steeds korter.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!