Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Boombrush en Gucci.
Boombrush
Boombrush mag met recht winnaar worden genoemd deze week. De tandenborstelstartup liet zijn tanden zien in een rechtszaak tegen Philips en won. Daardoor kan het gewoon zijn elektrische tandenborstels blijven verkopen. De multinational vindt dat het in 2019 opgerichte bedrijf een kopie heeft gemaakt van zijn elektrische Diamondclean-tandenborstel uit de Sonicare-lijn. De rechter oordeelt echter dat de vorm van een elektrische tandenborstel grotendeels vastligt door de manier waarop je die moet gebruiken. Bovendien zijn er voldoende verschillen, vindt de rechter. "Voor ons is dit geen overwinning op een concurrent, maar een bevestiging dat innovatie en keuzevrijheid belangrijk zijn in mondverzorging", aldus managing director a.i. Eva van Steijn van Boombrush.
Gucci
Het is niet de eerste keer en vermoedelijk ook niet de laatste keer dat Gucci de verliezer van de week is. In het eerste kwartaal noteerde het luxemerk opnieuw een flink...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Boombrush en Gucci.
Boombrush
Boombrush mag met recht winnaar worden genoemd deze week. De tandenborstelstartup liet zijn tanden zien in een rechtszaak tegen Philips en won. Daardoor kan het gewoon zijn elektrische tandenborstels blijven verkopen. De multinational vindt dat het in 2019 opgerichte bedrijf een kopie heeft gemaakt van zijn elektrische Diamondclean-tandenborstel uit de Sonicare-lijn. De rechter oordeelt echter dat de vorm van een elektrische tandenborstel grotendeels vastligt door de manier waarop je die moet gebruiken. Bovendien zijn er voldoende verschillen, vindt de rechter. "Voor ons is dit geen overwinning op een concurrent, maar een bevestiging dat innovatie en keuzevrijheid belangrijk zijn in mondverzorging", aldus managing director a.i. Eva van Steijn van Boombrush.
Gucci
Het is niet de eerste keer en vermoedelijk ook niet de laatste keer dat Gucci de verliezer van de week is. In het eerste kwartaal noteerde het luxemerk opnieuw een flink omzetverlies: dit keer wel 25 procent. Dat de huidige omzetcijfers al vergeleken worden met de slechte jaargang 2024 belooft weinig goeds voor het luxehuis. Met een wisseling van ceo en creatief directeur hoopt het modemerk het tij te keren.