Prada Group heeft opnieuw een goed kwartaal gedraaid. Het Italiaanse modehuis toont, in tegenstelling tot veel concurrenten op de luxemarkt, nog altijd klinkende cijfers.
De totale omzet steeg in het eerste kwartaal tot ruim 1,3 miljard euro. Dat is 13 procent meer dan in de eerste 3 maanden van 2024. Hoewel niet precies bekend is hoe de omzet verdeeld is tussen de merken, komt volgens Prada zelf de forse omzetgroei voor een groot deel op conto van Miu Miu. Dat merk zag zijn omzet met 60 procent stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Ook in iedere afzonderlijke regio noteert de Prada Group dubbelcijferige groei. In Azië, de grootste markt van het merk, steeg de omzet met 10 procent tot 396 miljoen. Thuiscontinent Europa kreeg er 13 procent bij. In het Midden-Oosten kwam er 31 procent bij, waarbij moet worden aangetekend dat dit nu nog de kleinste markt is voor het merk met een omzet van 70 miljoen euro.
Prada Group nam afgelopen maand luxemerk Versace over. Die transactie vond plaats in het tweede kwartaal en wordt daarom nog niet meegenomen in deze financiële update.
Reacties 0