Fors minder winst voor Hugo Boss

Fors minder winst voor Hugo Boss

De nettowinst kwam in het eerste kwartaal 9 procent lager uit, op 37 miljoen euro.

Hugo Boss heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 9 procent minder winst geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Onderaan de streep bleef er 37 miljoen euro over.

Ook de omzet liep terug, naar 999 miljoen euro. Daarmee bleef de Duitse moderetailer onder het niveau van een jaar eerder, toen de omzet nog ruim 1 miljard euro bedroeg. 

De regio Azië/Pacific was opnieuw het grootste zorgenkind; hier nam de omzet met 8 procent af. Vooral de aanhoudend lage koopbereidheid in China drukte op de resultaten. In de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) bleef de schade beperkt tot een min van 1 procent. Het omzetniveau in thuisland Duitsland bleef ongeveer gelijk aan dat van vorig jaar. In de VS daalde de omzet eveneens licht (-1 procent), al groeide Hugo Boss wel door in Latijns-Amerika.

De afnemende verkopen zijn het gevolg van verslechterende economische omstandigheden wereldwijd. In die context wist het bedrijf de schade nog enigszins te beperken, onder meer door te blijven investeren in groeistrategieën en marketingcampagnes, zoals de lancering van een nieuwe kledingcollectie in samenwerking met oud-voetballer David Beckham.

De online omzet steeg met 4 procent, naar 204 miljoen euro. Fysieke winkels en wholesale moesten respectievelijk 4 en 3 procent inleveren.

Ondanks de economische tegenwind blijft Hugo Boss zich richten op merkversterking en fysieke winkels op toplocaties, in combinatie met online groei.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 52.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!