INretail wil snelle compensatie voor omzetverlies tijdens NAVO-top

INretail wil snelle compensatie voor omzetverlies tijdens NAVO-top

Brancheorganisatie INretail pleit voor een toegankelijke snelle schadecompensatie voor retailers en ondernemers in Den Haag en omgeving vanwege de NAVO-top. De oproep komt na eerdere ‘slechtere ervaringen’.

Volgens de brancheorganisatie zien meerdere retailers nu al hun omzetten dalen vanwege oproepen om de stad te mijden. Dat wordt de dagen rond de NAVO-top alleen maar meer. "De boodschap om Den Haag en omgeving te mijden, werkt in de praktijk als ontmoedigingsbeleid voor het bezoeken van winkels. De kosten die je via je omzet moet terugverdienen, lopen iedere dag wel gewoon door", zo stelt algemeen directeur Jan Meerman van INretail.

Ondernemers ontvangen via de voorgestelde regeling dan een vast bedrag dat oploopt bij zwaardere en langduriger hinder. "Dit is praktisch, rechtvaardig en maatschappelijk verdedigbaar", aldus de brancheorganisatie. "De overheid kan zo duidelijk maken dat nationale veiligheid niet ten koste hoeft te gaan van lokale ondernemers."

De reden dat INretail hier nu fors op inzet is mede ingegeven door een eerdere ervaring. Bij de Nucleaire Top van 2014 verzandden verschillende ondernemers volgens de organisatie in trage en juridische processen om compensatie te krijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!