Moederbedrijf Tommy Hilfiger ziet omzet stijgen; wel rode cijfers

Moederbedrijf Tommy Hilfiger ziet omzet stijgen; wel rode cijfers

PVH Corp, het moederbedrijf van Tommy Hilfiger en Calvin Klein, boekte meer omzet in het eerste kwartaal. Onderaan de streep bleef er echter een nettoverlies over.

De omzet steeg met 2 procent tot omgerekend 1,75 miljard euro. De omzetgroei komt met name vanuit het grootste merk van het concern, Tommy Hilfiger. Bij Calvin Klein bleef de omzet vrijwel gelijk. Als we kijken per regio, boekte PVH Corp vooral meer omzet in de EMEA-regio en in Amerika. In de Asia-Pacific-regio nam de omzet wel flink af.

Het nettoverlies bedroeg in de eerste 3 maanden van dit boekjaar ongeveer 40 miljoen euro, waar dat vorig jaar nog 132 miljoen euro in de plus was.

PVH Corp laat weten erg veel last te hebben van de opgelegde tarieven in de Verenigde Staten. Daarom wil het bedrijf op dit moment ook geen financiële doelen publiceren, zoals gebruikelijk is bij de publicatie van de cijfers uit het eerste kwartaal. De tijden zijn daarvoor nog te onzeker, aldus de modegroep.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!