Dr. Martens wil zijn strategisch plan aanpakken nadat het een omzetdaling noteerde in het afgelopen boekjaar. De focus wordt verbreed van alleen laarzen naar ook schoenen, tassen en lederwaren.
Op dit moment zijn laarzen goed voor ruim de helft van de omzet (57 procent). Schoenen en sandalen zijn bij elkaar goed voor ongeveer 38 procent en tassen en overig ongeveer 5 procent.
“We moeten mensen meer redenen geven om onze producten te kopen”, aldus de recent aangestelde ceo Ije Nwokorie. "Boekjaar 2025 stond in het teken van het herstellen van de stabiliteit, in 2026 moeten we terug naar groei."
Omzetverlies
De cijfers van Dr. Martens over het boekjaar 2025, het afgelopen boekjaar, toonden die stabiliteit nog niet. De omzet daalde met 10 procent tot omgerekend 932 miljoen euro en de brutowinst (aebit) was minder dan de helft (71 miljoen euro) van het resultaat van 2024. Het aantal fysieke winkels van de retailer bleef stabiel. Er sloten en openden 17 winkels waardoor het aantal 239 blijft.
Reacties 0