H&M voert opnieuw veranderingen door in het retourbeleid in Duitsland. Klanten hebben vanaf 19 juni nog slechts 14 dagen de tijd om afgeprijsde artikelen terug te sturen. Tot nu toe gold een uniforme retourtermijn van 30 dagen voor zowel afgeprijsde als reguliere artikelen.
Volgens H&M is de aanpassing bedoeld om sale-items sneller opnieuw beschikbaar te maken voor andere klanten. De wijzigingen gelden voor zowel onlinebestellingen als aankopen in de fysieke winkels.
Het is dit jaar al de 2e grote wijziging in de Duitse retourvoorwaarden van de modeketen. Sinds 7 januari 2025 betalen álle klanten – inclusief loyaliteitsleden zoals Plus-members – een retourvergoeding van 2,99 euro voor online bestellingen. Tot die tijd gold deze vergoeding alleen voor klanten buiten het loyaliteitsprogramma, die toen 1,99 euro per retourzending betaalden.
Ook in Nederland betalen onlineshoppers inmiddels 2,99 euro voor retourzendingen. “We zagen dat dit het aantal retouren heeft verminderd en hebben besloten dit beleid ook op members toe te passen,” liet een woordvoerder eerder weten aan RetailTrends. Retouren via de fysieke winkel of via kluisjes blijven gratis.
Reacties 0