Hornbach groeit in omzet, winst en marktaandeel
Gepubliceerd op 24 juni 2025 om 09:06
Hornbach is 2025 begonnen met groei in omzet, winst en marktaandeel. De Duitse doe-het-zelfketen komt in Nederland nu uit op een marktaandeel van boven de 30 procent, zo blijkt uit de eerste kwartaalcijfers van dit boekjaar.
De groei van Hornbach in ons land in de doe-het-zelfbranche is daarmee duidelijk zichtbaar. Aan het eind van boekjaar 2024 zat het marktaandeel nog op iets boven de 28 procent.
De netto-omzet van de Hornbach Group steeg in de eerste 3 maanden van 2025 naar 1,9 miljard euro, een groei van 5,7 procent. De online-omzet steeg met 11,1 procent naar 236,3 miljoen euro. De brutowinst (ebit)kwam in het eerste kwartaal uit op 162,6 miljoen euro, 11 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
Ondanks de goede cijfers, geeft Hornbach een kleine waarschuwing mee. Door het onzekere macro-economische klimaat stellen consumenten in 2025 waarschijnlijk grotere projecten uit. Daarom houdt het Duitse bedrijf zijn verwachting van een lichte omzetgroei aan het eind van het jaar aan.
Hornbach heeft momenteel 173 bouwmarkten en webshops in 9 Europese landen. In Nederland heeft het bedrijf 19 vestigingen.