H&M betreedt Braziliaanse markt
Gepubliceerd op 30 juli 2025 om 14:45
Modeketen H&M zet eindelijk voet op Braziliaanse bodem met 2 winkels en een webshop. Dat meldt de Spaanse modewebsite modaes.com.
De eerste winkel, met een oppervlakte van ongeveer 1.000 vierkante meter, opent op 23 augustus in het Iguatemi-winkelcentrum in São Paulo en richt zich op damesmode. Op dezelfde dag wordt ook het e-commerceplatform gelanceerd.
Een tweede winkel volgt op 4 september in het winkelcentrum Anália Franco, eveneens in São Paulo. In deze vestiging, met een oppervlakte van circa 2.000 vierkante meter, is naast damesmode ook heren- en kinderkleding verkrijgbaar.
De Zweedse moderetailer kondigde zijn komst naar het Zuid-Amerikaanse land 2 jaar geleden al aan. "We hebben ons in Latijns-Amerika goed ontwikkeld en zien veel potentieel in Brazilië. Dit is een zeer spannende stap", zei Helena Helmersson, toenmalig ceo van de H&M Group destijds.
Ter ondersteuning van de uitrol heeft H&M een distributiecentrum geopend in Extrema, in de zuidoostelijke deelstaat Minas Gerais, strategisch gelegen tussen São Paulo en Rio de Janeiro.
De komst naar Brazilië maakt deel uit van H&M’s bredere expansiestrategie in Latijns-Amerika. Dit najaar staat ook de opening van een winkel in El Salvador op de planning.
H&M opende zijn eerste winkel in Latijns-Amerika in Mexico in 2012 en is inmiddels ook actief in Peru, Uruguay, Chili, Colombia, Ecuador, Guatemala, Panama, Costa Rica en de Dominicaanse Republiek.