Veel problemen bij gebruik online platforms; ACM begint campagne

Veel problemen bij gebruik online platforms; ACM begint campagne

Zowel consumenten als zakelijke gebruikers lopen vaak tegen problemen aan op online platforms. Toezichthouder ACM begint daarom deze week een voorlichtingscampagne, met onder andere korte uitlegvideo’s op sociale media.

De ACM vroeg 600 zakelijke gebruikers en 1.800 consumenten naar hun ervaringen met online platforms. Veel gehoorde klachten zijn misleiding door algoritmes die bepalen wat gebruikers te zien krijgen en het zonder uitleg blokkeren van accounts of content. Ook komt het vaak voor dat ze enkel contact kunnen opnemen met een chatbot. Dat is in strijd met Europese regels.

Met de voorlichtingscampagne wil de ACM gebruikers bewust maken van hun rechten op online platforms en hen informeren over de stappen die ze kunnen zetten als die rechten worden geschonden. "Veel mensen en bedrijven ervaren problemen op platforms, maar weten niet dat ze daarover aan de bel kunnen trekken", aldus de toezichthouder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!