JD Sports boekt meer omzet door uitbreidingen
Gepubliceerd op 27 augustus 2025 om 11:31
JD Sports heeft meer omzet geboekt in het eerste halfjaar van 2025 dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat komt echter alleen door meer uitbreidingen. De like-for-likeomzet nam af.
De gehele JD Group boekte 2,6 procent meer omzet in de eerste 6 maanden van 2025, waardoor het totaal uit kwam op 5,94 miljard dollar (5,12 miljard euro). Het merk boekte in vrijwel alle markten een plus. In Noord-Amerika, de grootste markt van het merk, kwam er 3,1 procent bij, in Europa 5,9 procent en in de Asia Pacific 6 procent. Alleen in Verenigd Koninkrijk nam de omzet 1,8 procent af.
Alle omzetgroei komt voort vanuit uitbreidingen van het aantal filialen. De like-for-likeomzet daalt in elke afzonderlijke markt: 3,8 procent in Noord-Amerika, 3,3 procent in het VK en 2,4 procent in de Asia Pacific. In Europa daalt het ook, maar heel licht: 0,4 procent. De totale groep boekte 2,5 minder like-for-likeomzet.
JD Sports laat in de presentatie van de halfjaarcijfers weten dat het op koers ligt om het distributiecentrum in Heerlen volledig te automatiseren. Daarmee moet de distributie voor zowel de winkels als online in Europa verder worden opgeschroefd. Verwacht wordt dat het centrum tijdens de piekperiode van boekjaar 2026 geautomatiseerde winkelorders kan verwerken en ook online bestellingen zal afhandelen.
JD Sports heeft in Nederland op dit moment 32 winkels, waarvan 6 in Amsterdam.