JD Sports boekt meer omzet door uitbreidingen

JD Sports boekt meer omzet door uitbreidingen

De gehele JD Group boekte 2,6 procent meer omzet, maar de like-for-likeomzet nam in totaal met 2,5 procent af.

JD Sports heeft meer omzet geboekt in het eerste halfjaar van 2025 dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat komt echter alleen door meer uitbreidingen. De like-for-likeomzet nam af.

De gehele JD Group boekte 2,6 procent meer omzet in de eerste 6 maanden van 2025, waardoor het totaal uit kwam op 5,94 miljard dollar (5,12 miljard euro). Het merk boekte in vrijwel alle markten een plus. In Noord-Amerika, de grootste markt van het merk, kwam er 3,1 procent bij, in Europa 5,9 procent en in de Asia Pacific 6 procent. Alleen in Verenigd Koninkrijk nam de omzet 1,8 procent af.

Alle omzetgroei komt voort vanuit uitbreidingen van het aantal filialen. De like-for-likeomzet daalt in elke afzonderlijke markt: 3,8 procent in Noord-Amerika, 3,3 procent in het VK en 2,4 procent in de Asia Pacific. In Europa daalt het ook, maar heel licht: 0,4 procent. De totale groep boekte 2,5 minder like-for-likeomzet.

JD Sports laat in de presentatie van de halfjaarcijfers weten dat het op koers ligt om het distributiecentrum in Heerlen volledig te automatiseren. Daarmee moet de distributie voor zowel de winkels als online in Europa verder worden opgeschroefd. Verwacht wordt dat het centrum tijdens de piekperiode van boekjaar 2026 geautomatiseerde winkelorders kan verwerken en ook online bestellingen zal afhandelen.

JD Sports heeft in Nederland op dit moment 32 winkels, waarvan 6 in Amsterdam.
 

 
 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!