De retroshirts van het Nederlands elftal die journalisten Hugo Borst en Matty Verkamman op de markt hebben gebracht, zijn erg in trek. Verkammans bedrijf De Buitenspelers heeft al meer dan 15.000 shirts, ter waarde van 49,95 euro, verkocht. Verkamman: “We werken nu even noodgedwongen met bestellijsten omdat we even niet meer kunnen leveren.” Een deel van de opbrengst van de shirts gaat naar een goed doel.
Borst en Verkamman besloten zelf retroshirts op de markt te brengen, nadat een samenwerking met sportmerk Nike anders liep dan gehoopt. De journalisten bedachten het concept voor de huidige retroshirts van het Nederlands elftal, waar Nike de kledingsponsor van is. Nike, Borst en Verkamman konden het vervolgens niet eens worden over de honorering.
Waarop de journalisten dus zelf shirts lieten produceren, vrijwel identiek aan de Nike-shirts. Verkamman: “In alle bescheidenheid moet ik toch zeggen dat onze shirts kwalitatief gezien veel mooier zijn dan die van Nike.”
Heeft u zelf WK-retailnieuws? Dan maakt u kans op een jaarabonnement op RetailTrends. Klik hier.
Retroshirts journalisten erg in trek
Gepubliceerd op 9 juni 2006 om 00:00
Reacties 0