Dutchies verwacht 8 miljoen euro omzet
Gepubliceerd op 16 september 2025 om 15:56
Dutchies, aanbieder van stijlvolle telefoonhoesjes en RetailRookie of the Year 2025-2026, verwacht voor dit jaar een omzet van 8 miljoen euro. Dat maakte oprichter Anne de Korte bekend tijdens RetailTrends Live.
De verwachte omzet is een flinke stijging ten opzichte van de 3,5 miljoen omzet die het merk in 2024 behaalde. Winstcijfers maakt het bedrijf niet bekend, al wordt volgens De Korte vrijwel alles terug geïnvesteerd in groei.
De Korte verklaart de omzetgroei door een sterke focus op productkwaliteit, merkbouw en ook de zichtbaarheid van het product. "Je kunt niet zien wie er op een goed kussen heeft geslapen afgelopen nacht, maar een mooi telefoonhoesje zie je wel. Daardoor bereik je snel een olievlek-effect."
Snel schakelen
Ook stipt ze het belang aan van het jonge, kleine team waarmee er snel geschakeld en opgeschaald wordt. "Iedereen is enthousiast en dat steekt elkaar aan. De creativiteit en wendbaarheid wil ik behouden, zodat we snel kunnen groeien wanneer we kansen zien. Daar zit onze kracht."
Bovendien is vooroplopen in de markt belangrijk. Zo biedt Dutchies enkele dagen na de lancering van de nieuwste iPhone al hoesjes aan, om direct mee te liften op de vraag. "Je moet gewoon snel mee. Zeker in deze markt."
Het snelle groeien brengt ook uitdagingen met zich mee: "Het is een groot avontuur en een grote operationele chaos: van het versturen van pakketten tot voorraadbeheer. Alles is gewoon proberen, leren, vallen en opstaan."
Dutchies werd vorige week tijdens RetailTrends Live uitgeroepen tot RetailRookie of the Year 2025-2026. RetailTrends sprak met oprichter Anne de Korte na afloop van het event. Daarover lees je binnenkort meer op onze website.