Shein tekent samenwerking met Pimkie
Gepubliceerd op 18 september 2025 om 09:15
Shein gaat een samenwerking aan met Pimkie om zijn online activiteiten te versterken. Het Franse modemerk krijgt toegang tot het Shein Xclerator-programma: een initiatief dat zowel gevestigde merken als onafhankelijke ontwerpers ondersteunt met op maat gemaakte d2c-diensten.
Daarmee kan Pimkie zijn internationale aanwezigheid uitbreiden doordat het wereldwijd beschikbaar is via de Shein-marktplaats en profiteert van de op maat gemaakte diensten zoals online logistiek en fulfillment, een on-demand productieservice en toegang tot Sheins wereldwijde verkoopplatform dat actief is in 160 landen.
Het programma start nu in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en China en richt zich zowel op opkomende ontwerpers als gevestigde namen. Zo slaat de fastfashionketen ook de handen ineen met de Franse ontwerper Mathilde Lhomme, die met hulp van Shein haar label Overblushhh verder kan opbouwen en laten groeien.
Shein heeft sinds 2021 het Shein X-programma waarmee het duizenden ontwerpers in staat stelt om hun eerste collecties te lanceren en ontwikkelen. Het Xclerator-programma werd in augustus 2023 gelanceerd middels een pilot. Sinds de start hebben zo'n 20 merken zich aangesloten, waaronder modemerken Missguided en de nieuwe Balr-eigenaar Sumwon Studios. Alle merken zijn goed voor een gezamenlijke omzet van 340 miljoen euro. Volgens Shein hebben veel merken in het eerste jaar een exponentiële groei doorgemaakt, met een gemiddelde omzetgroei van 190 procent.
Pimkie is een Frans fastfashionmerk dat in 1971 werd opgericht in Lille. Op het hoogtepunt had het bedrijf meer dan 700 winkels over heel Frankrijk. De doelgroep van het merk zijn tieners en jonge twintigers. In de coronapandemie kreeg het merk het zo zwaar dat het failliet werd verklaard, maar inmiddels is het merk via een doorstart weer actief. In Nederland is het merk verkrijgbaar bij About You.