Belgisch skincaremerk Ray opent eerste Nederlandse winkel
Gepubliceerd op 25 september 2025 om 12:16
Het Belgische skincaremerk Ray opent zijn eerste Nederlandse winkel op 27 september in Maastricht. Het merk heeft de ambitie om daarna verder uit te breiden in Nederland.
De winkel bevindt zich in een monumentaal pand, op de Grote Staat 34 in Maastricht. De retailer spreekt van een 'belevingsruimte waar persoonlijk advies, kwaliteit en duurzaamheid centraal staan'. Ray ontwikkelt natuurlijke huid- en haarverzorgingsproducten die vrij zijn van overbodige toevoegingen. Er worden naar eigen zeggen alleen ingrediënten gebruikt die echt nodig zijn, en waarvan de werking bewezen is.
De stap naar Nederland is volgens medeoprichter Thomas Kindermans een belangrijke mijlpaal. "We merken dat er in Nederland een groeiende vraag is naar transparante, doeltreffende en gezonde verzorgingsproducten. Maastricht voelt als de perfecte stad om onze missie voort te zetten."
Ray werd in 2019 opgericht door apotheker Hilde Nys en haar zoon Thomas Kindermans. Zij is de wetenschapper die de formules maakt en hij is de creatieve en strategische kracht van het merk. Alle producten worden zelf ontwikkelt en geproduceerd in het laboratorium van Nys in België. De ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en biologisch binnen 28 dagen afbreekbaar. Ray richt zich op 3 pijlers: veilig voor de gevoelige huid, lichaam en planeet.
De omzet van het bedrijf steeg vorig jaar naar 3 miljoen euro, aldus Forbes België. In 2025 hoopt het merk de omzetgrens van 5 miljoen bereiken.
In thuisland België heeft het 4 winkels: in Leuven, Antwerpen, Brugge en Gent. Verder verkoopt het merk via zijn eigen webshop en verkooppunten.