Winnaar/verliezer van de week: Closed en Deichmann

Winnaar/verliezer van de week: Closed en Deichmann

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Closed en Deichmann.

Winnaar: Closed

Closed ging failliet, maar wordt nu toch gered. De eigenaarsfamilie van Marc O'Polo neemt het noodlijdende modemerk over. De Duitse familie Böck is sinds 1997 meerderheidsaandeelhouder van Marc O'Polo. Ook toezichthouder en voormalig Marc O'Polo-ceo Dieter Holzer krijgt een rol. Hij wordt de nieuwe ceo van Closed. Het modemerk was ten tijde van het faillissement actief in 6 Europese markten en exploiteerde ruim 40 winkels, waaronder 1 vestiging in Nederland, in Amsterdam. Over de nieuwe plannen is nog niets bekend gemaakt.

Verliezer: Deichmann

De Duitse milieuorganisatie Deutsche Umwelthilfe (DUH) heeft de rechtszaak over misleidende duurzaamheidsclaims tegen Deichmann gewonnen. Het moederbedrijf van vanHaren had duizenden producten als 'duurzaam' gepresenteerd, zonder enige uitleg of bewijs van milieuvoordelen. De rechter bepaalde dat Deichmann zijn duurzaamheidsclaims moet intrekken en de reclame moet staken....

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Closed en Deichmann.

Winnaar: Closed

Closed ging failliet, maar wordt nu toch gered. De eigenaarsfamilie van Marc O'Polo neemt het noodlijdende modemerk over. De Duitse familie Böck is sinds 1997 meerderheidsaandeelhouder van Marc O'Polo. Ook toezichthouder en voormalig Marc O'Polo-ceo Dieter Holzer krijgt een rol. Hij wordt de nieuwe ceo van Closed. Het modemerk was ten tijde van het faillissement actief in 6 Europese markten en exploiteerde ruim 40 winkels, waaronder 1 vestiging in Nederland, in Amsterdam. Over de nieuwe plannen is nog niets bekend gemaakt.

Verliezer: Deichmann

De Duitse milieuorganisatie Deutsche Umwelthilfe (DUH) heeft de rechtszaak over misleidende duurzaamheidsclaims tegen Deichmann gewonnen. Het moederbedrijf van vanHaren had duizenden producten als 'duurzaam' gepresenteerd, zonder enige uitleg of bewijs van milieuvoordelen. De rechter bepaalde dat Deichmann zijn duurzaamheidsclaims moet intrekken en de reclame moet staken. Jürgen Resch, federaal directeur van de DUH, is blij met de uitspraak: "De schoenenverkoper speelt met het groene imago zonder te zeggen wat 'duurzaamheid' überhaupt zou moeten betekenen. Wie reclame maakt met loze milieubeloften, bedriegt klanten – en dat is gewoon illegaal. Het feit dat het bedrijf de term inmiddels stilletjes heeft geschrapt, spreekt boekdelen."

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!