The Body Shop keert terug naar de Verenigde Staten
Gepubliceerd op 10 oktober 2025 om 16:31
The Body Shop waagt een nieuwe poging om voet aan de grond te krijgen op de Amerikaanse markt. Dat meldt het Amerikaanse vakblad Women’s Wear Daily.
Sinds deze week is het merk verkrijgbaar via Amazon.com, en er liggen plannen om ook een eigen Amerikaanse webshop te lanceren. Topman Mike Jatania ziet vooral kansen voor de kerncategorieën huid- en haarverzorging. "Onze focus ligt op het heropbouwen en vernieuwen van The Body Shop", zegt hij.
Hoewel Jatania fysieke winkels niet uitsluit, ligt de nadruk voorlopig op digitale groei. "Naast Amazon en onze eigen webshop bekijken we strategisch hoe we onze distributie in de VS verder kunnen uitbreiden. Onze aanpak is gericht op duurzame en winstgevende groei, afgestemd op de behoeften en gewoonten van onze klanten."
Jatania staat sinds juli aan het roer van het cosmeticabedrijf. Hij is één van de investeerders achter de Auréa Group, die sinds juli vorig jaar de nieuwe eigenaar is van het merk.
The Body Shop werd in 1976 opgericht in het Verenigd Koninkrijk door Anita Roddick, die duurzame en diervriendelijke verzorgingsproducten op de markt bracht. In 2024 ging het bedrijf failliet. Van de 22 Nederlandse winkels bleven er 8 open, die werden overgenomen door de Duitse investeerder Stefan Herzberg.