Coolblue breidt directie uit om groei in goede banen te leiden
Gepubliceerd op 16 oktober 2025 om 09:39
Elektronicaketen Coolblue breidt zijn directie uit. Michiel van der Zanden wordt chief marketing officer en Lars van der Hoorn wordt benoemd tot chief energy officer en krijgt daarnaast de verantwoordelijkheid over de winkels.
Van der Zanden werkt al 18 jaar voor Coolblue, waarvan de laatste 9 jaar als head of marketing. Van der Hoorn is sinds april vorig jaar finance director Coolblue Energy. Hij keerde na een uitstapje naar Plutosport, waar hij 2 jaar cfo was, terug bij het bedrijf waar hij sinds 2016 financiële functies had gehad.
De energie-activiteiten van Coolblue groeien naar eigen zeggen hard door de succesvolle verkoop van energiecontracten via de winkels. Daarnaast timmert Coolblue stevig aan de weg in Duitsland. "Met de komst van Michiel en Lars in de directie is het team beter ingericht om deze groei in goede banen te leiden", meldt het bedrijf.
De directie bestaat verder uit oprichter en 'beginbaas' Pieter Zwart en cfo/coo Daphne Smit.
Foto: Michiel van der Zanden (links) en Lars van der Hoorn rechts)