Van Gymshark dat sportlessen geeft in de winkels tot diverse merken die runclubs organiseren en de Bijenkorf die een kerstfeest organiseert met Instagram-chefkok Daan van der Lecq of optredens verzorgt van bijvoorbeeld Maan, Claude en Bente in het warenhuis: influencer-activaties in de offline wereld winnen snel aan populariteit. Of het nu gaat om meet & greets, grootschalige evenementen of productlanceringen.
Niet alleen genereren deze evenementen enorme betrokkenheid van fans, ze bieden ook verkoopkansen voor retailers. Volgens data van The Influencer Marketing Factory blijkt dat influencer-events in de loop van de tijd steeds meer interesse aantrekken. Wie hier vroegtijdig op inspeelt, kan zijn marketingcampagnes versterken, de betrokkenheid verhogen en de omzet een boost geven.
Bekijk de infographic hieronder.
Van Gymshark dat sportlessen geeft in de winkels tot diverse merken die runclubs organiseren en de Bijenkorf die een kerstfeest organiseert met Instagram-chefkok Daan van der Lecq of optredens verzorgt van bijvoorbeeld Maan, Claude en Bente in het warenhuis: influencer-activaties in de offline wereld winnen snel aan populariteit. Of het nu gaat om meet & greets, grootschalige evenementen of productlanceringen.
Niet alleen genereren deze evenementen enorme betrokkenheid van fans, ze bieden ook verkoopkansen voor retailers. Volgens data van The Influencer Marketing Factory blijkt dat influencer-events in de loop van de tijd steeds meer interesse aantrekken. Wie hier vroegtijdig op inspeelt, kan zijn marketingcampagnes versterken, de betrokkenheid verhogen en de omzet een boost geven.
Bekijk de infographic hieronder.
