Hermès noteert solide kwartaal: omzet blijft stijgen
Gepubliceerd op 22 oktober 2025 om 10:00
Hermès heeft opnieuw een solide kwartaal achter de rug. In het derde kwartaal van 2025 steeg de omzet met 4,8 procent tot 3,9 miljard euro, vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.
De groei deed zich voor in alle regio’s, waarbij thuisland Frankrijk met een stijging van 10,4 procent de grootste groei doormaakt. In de rest van Europa groeit de omzet van het luxemerk 8,3 procent. Ook in de Asia-Pacific blijft Hermès het goed doen, al is dat vooral aan Japan te danken. Daar steeg de omzet met 8 procent. In totaal steeg de omzet in Azië met 1,7 procent tot bijna 2 miljard euro. Daarmee is Azië in totaal goed voor bijna de helft van de omzet.
Volgens topman Axel Dumas onderstrepen de resultaten 'de kracht van het Hermès-model', dat steunt op vakmanschap, creativiteit en trouwe klanten.
Hermès weet zich al jaren goed staande te houden in een uitdagende luxemarkt. Het luxeconcern laat kwartaal op kwartaal groei zien. Ter vergelijking: LVMH, het moederbedrijf van onder meer Louis Vuitton, zag zijn omzet in het derde kwartaal slechts met 1 procent toenemen, een bescheiden herstel na een periode van omzetdalingen.
In Nederland is Hermès fysiek aanwezig met een brandstore aan de PC Hooftstraat, een winkel op Schiphol en een assortiment bij de Bijenkorf.