XXL Nutrition doorbreekt omzetgrens van 100 miljoen euro

XXL Nutrition doorbreekt omzetgrens van 100 miljoen euro

Het sportvoedingsbedrijf ziet zijn omzet dit jaar stijgen met 25 tot 30 procent en verwacht in de komende dagen de grens van meer dan 100 miljoen euro te bereiken.

Het Nederlandse sportvoedingsmerk XXL Nutrition ziet dit jaar zijn omzet stijgen met 25 tot 30 procent vergeleken met 2024 en verwacht in de komende dagen de grens van meer dan 100 miljoen euro te bereiken. Dat is een record voor het bedrijf.

Het grootste deel van de omzet wordt in thuisland Nederland behaald; België is goed voor 15 tot 20 procent. In Duitsland liggen, volgens cfo Brent van Hoof, de grootste groeikansen. De grens van 100 miljoen euro omzet noemt hij een 'mooie, symbolische stap', maar vooral het begin van een nieuwe groeifase. De komende jaren richt XXL Nutrition zich op verdere versterking van de positie in Nederland en op internationale uitbreiding, waarbij de prioriteit bij verdere groei in Duitsland ligt.

Groeiende retailtak
XXL Nutrition begon ooit als onlinespeler, maar behaalt inmiddels een steeds groter deel van de omzet via retail en samenwerkingen met fysieke partners. De retailtak groeide dit jaar van 10 á 15 procent naar 20 á 25 procent van de totale omzet. De samenwerking met Zuivelhoeve speelde hier een belangrijke rol in. XXL Nutrition lanceerde proteïnezuivelproducten die later ook in supermarkten werden opgenomen. 

Benieuwd naar hoe onlinespeler XXL Nutrition de fysieke retailmarkt ontdekt? Tijdens RetailTrends Topics sprak oprichter René van der Zel hierover. Bekijk het in deze video.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!