Cartier heeft in Miami een flagshipstore geopend. Met een transparant en elegant ontwerp past het Franse juweliershuis perfect in het Miami Design District.
De boetiek, zoals Cartier de winkel zelf noemt, is van buiten ontworpen door Diller Scofidio + Renfro. Het golvende glas met patroon is geïnspireerd op de beroemde Cartier-broche uit 1909. Hoewel vanaf buiten het hele interieur is te zien, blijft het toch een mystieke uitstraling hebben.
Die uitstraling is nodig in het district waar de winkel staat. De gehele wijk bestaat uit showrooms, kunstgalerijen en architectonische hoogstandjes. Naast Cartier bevinden zich hier ook chique restaurants en merken als Louis Vuitton, Loewe, Burberry, Prada, Gucci, Versace en Hermès, die eveneens stuk voor stuk hebben uitgepakt met luxe designs.
Bij binnenkomst liggen de juwelen van Cartier keurig uitgestald in extra verlichte glazen stellingen, waardoor ze des te meer glinsteren. Wie oog heeft voor iets anders dan de bling bling, ziet een...
Cartier heeft in Miami een flagshipstore geopend. Met een transparant en elegant ontwerp past het Franse juweliershuis perfect in het Miami Design District.
De boetiek, zoals Cartier de winkel zelf noemt, is van buiten ontworpen door Diller Scofidio + Renfro. Het golvende glas met patroon is geïnspireerd op de beroemde Cartier-broche uit 1909. Hoewel vanaf buiten het hele interieur is te zien, blijft het toch een mystieke uitstraling hebben.
Die uitstraling is nodig in het district waar de winkel staat. De gehele wijk bestaat uit showrooms, kunstgalerijen en architectonische hoogstandjes. Naast Cartier bevinden zich hier ook chique restaurants en merken als Louis Vuitton, Loewe, Burberry, Prada, Gucci, Versace en Hermès, die eveneens stuk voor stuk hebben uitgepakt met luxe designs.

Bij binnenkomst liggen de juwelen van Cartier keurig uitgestald in extra verlichte glazen stellingen, waardoor ze des te meer glinsteren. Wie oog heeft voor iets anders dan de bling bling, ziet een kleurrijke ruimte, met op de muren schetsen die wat weg hebben van de flora en fauna van Miami gemixt met iconische creaties van Cartier.

Aan de achterkant van de winkel bevindt zich een trap naar boven. Deze leidt naar de zogenoemde lounges. Hier kunnen gasten in verschillende 'woonkamers' hun aankopen bespreken met de verkopers. Bij mooi weer, en dan zit je in Miami vaak goed, is ook het terras geschikt als locatie voor een intieme samenkomst. Zelfs buiten is het gevoel van de stad verdwenen door de weelderige flora waarmee Cartier zijn gasten omringt.
Cartier werd al in 1847 opgericht door Louis-François Cartier in Parijs. In 1909 maakte het horlogemerk de overstap naar Amerika en wel naar New York. Momenteel heeft het bedrijf zo'n 200 winkels in ongeveer 125 landen. In Nederland heeft het merk 2 vestigingen, allebei in Amsterdam. De ene zit op de Dam en de andere in de P.C. Hooftstraat.