Adidas boekt sterk derde kwartaal door verkoop kleding

Adidas boekt sterk derde kwartaal door verkoop kleding

Waar het bedrijf in de categorie footwear (-1 procent) en accessoires (-3 procent) minder verkocht, boekte Adidas in het segment kleding een dubbelcijferige groei (+11 procent).

Adidas heeft in het derde kwartaal 3 procent meer omzet geboekt. Dat kwam vooral doordat de van oorsprong schoenenverkoper meer kleding verkocht.

De totale omzet in het derde kwartaal van 2025 kwam uit op 6,63 miljard euro, tegenover 6,44 miljard euro in het derde kwartaal vorig jaar. Waar het bedrijf in de categorie footwear (-1 procent) en accessoires (-3 procent) minder verkocht, boekte Adidas in het segment kleding een dubbelcijferige groei (+11 procent). Kleding is voor Adidas inmiddels goed voor bijna 35 procent van de omzet. Schoenen blijft nog altijd de grootste tak, goed voor ruim 56 procent van de omzet.

Adidas kende in het derde kwartaal groei in vrijwel alle regio's. In Europa, de grootste markt voor het merk, steeg de omzet 8 procent. Ook in Latijns-Amerika steeg de omzet 6 procent. De uitzondering is Noord-Amerika. In de op één na grootste markt daalde de omzet 5 procent.

Winst
Adidas meldde onlangs al dat het zijn winstverwachting opnieuw had verhoogd. Het Duitse sportmerk verwacht dat het netto 2 miljard overhoudt onderaan de streep. Aan het eind van het derde kwartaal staat de nettowinst over de eerste 9 maanden op 1,3 miljard euro. Dat is 52 procent hoger dan op hetzelfde moment vorig jaar.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!