Adidas boekt sterk derde kwartaal door verkoop kleding
Gepubliceerd op 29 oktober 2025 om 15:21
Adidas heeft in het derde kwartaal 3 procent meer omzet geboekt. Dat kwam vooral doordat de van oorsprong schoenenverkoper meer kleding verkocht.
De totale omzet in het derde kwartaal van 2025 kwam uit op 6,63 miljard euro, tegenover 6,44 miljard euro in het derde kwartaal vorig jaar. Waar het bedrijf in de categorie footwear (-1 procent) en accessoires (-3 procent) minder verkocht, boekte Adidas in het segment kleding een dubbelcijferige groei (+11 procent). Kleding is voor Adidas inmiddels goed voor bijna 35 procent van de omzet. Schoenen blijft nog altijd de grootste tak, goed voor ruim 56 procent van de omzet.
Adidas kende in het derde kwartaal groei in vrijwel alle regio's. In Europa, de grootste markt voor het merk, steeg de omzet 8 procent. Ook in Latijns-Amerika steeg de omzet 6 procent. De uitzondering is Noord-Amerika. In de op één na grootste markt daalde de omzet 5 procent.
Winst
Adidas meldde onlangs al dat het zijn winstverwachting opnieuw had verhoogd. Het Duitse sportmerk verwacht dat het netto 2 miljard overhoudt onderaan de streep. Aan het eind van het derde kwartaal staat de nettowinst over de eerste 9 maanden op 1,3 miljard euro. Dat is 52 procent hoger dan op hetzelfde moment vorig jaar.