Hugo Boss ziet omzet in alle categorieën dalen

Hugo Boss ziet omzet in alle categorieën dalen

Het luxemerk zag zijn omzet in alle regio's en in alle categorieën dalen, maar hield onderaan de streep 60 miljoen euro over, tegenover 56 miljoen euro vorig jaar in deze periode.

Hugo Boss heeft in het derde kwartaal 4 procent minder omzet geboekt dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Het fashionmerk zag zijn omzet in alle regio's en in alle categorieën dalen.

De omzet over het derde kwartaal kwam uit op 989 miljoen euro, terwijl het vorig jaar in deze periode nog 1,03 miljard euro was. In de categorie menswear, het grootste segment van Hugo Boss, daalde de omzet 3 procent tot 764 miljoen. Ook het merk Hugo (-7 procent) en het relatief kleine womenswear (-10 procent) kende een daling.

Ook in de verschillende regio's verkocht Hugo Boss minder dan vorig jaar. In de EMEA-regio, de grootste markt van het merk, daalde de omzet met 3 procent tot 641 miljoen euro. In de Americas (-3 procent) en de Asia/Pacific daalde de omzet met 9 procent.

Ondanks het omzetverlies in alle verschillende regio's, steeg de nettowinst wel. Het bedrijf hield onderaan de streep 60 miljoen euro over, tegenover 56 miljoen euro vorig jaar in deze periode. Hugo Boss heeft na dit kwartaal zijn winstverwachting wel iets naar beneden bijgesteld over heel 2025. De retailer verwacht een brutowinst (ebit) van 200 tot 250 miljoen euro. Over 2024 was die brutowinst nog 286 miljoen euro.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!