De sterke stijging van consumentenuitgaven in mei lijkt voor een deel te danken aan het WK voetbal. Met name in de sportdetailhandel steeg de verkoop sterk. Het sterkst in casual sportartikelen, die in mei maar liefst 33,4 procent meer werden verkocht dan in mei 2005.

Hier lijkt het voetbaltoernooi een heel grote rol te spelen. Intersport noteert bijvoorbeeld een groot aantal verkochte oranjeshirtjes. De keten verkoopt onder meer de populaire retroshirtjes van sportjournalisten Hugo Borst en Matty Verkamman. Een woordvoerder van de sportketen: “In Frankfurt liepen 60.000 mensen in oranje shirts. De vraag naar de retroshirts is gigantisch. Als Nederland nog één keer wint, komen we shirts tekort.”

Heeft u zelf leuk, opvallend of verrassend WK-retailnieuws? Dan maakt u kans op abonnement op RetailTrends. De beste inzending wordt namelijk beloond met een jaarabonnement op het maandblad RetailTrends, informatiebron voor professionals in retail, ter waarde van 195 euro excl. BTW. Voor de op één na leukste inzending ligt altijd nog een halfjaarabonnement klaar. Insturen kan via de rubriek My RetailNews op het Forum van RetailNews.nl. Schrijf uw nieuws, vul uw naam en e-mailadres in, en wie weet vindt u na afloop van het WK wel een jaar lang iedere maand RetailTrends op uw deurmat.