Geek Squad, een snelgroeiende hersteldienst aan huis van computers breidt zijn activiteiten graag uit naar Europa. Ubernerd Robert Stephens, directeur Geek Squad die graag met het suffige imago van zijn reparateurs dweept melde dat gisteren tijdens het LaSer Customer Experience Forum in Parijs.

Volgens Stephens staan we nog maar aan het begin van het digitale tijdperk. De handleidingen bij alle digitale apparaten zijn nu al voor veel gebruikers onleesbaar. Hierdoor zal de roep om hulp door de digital experts van Geek Squad met de voortschrijdende digitalisering sterk toenemen.

Apple staat dan wel bekend om haar gebruiksvriendelijkheid, toch bestaat tien procent van de business van Geek Squad uit bijstand voor Apple-apparatuur. Stephens zegt erg veel geld te verdienen aan Dell. Bij problemen apparatuur die steevast op internet wordt verkocht wordt steeds vaker een beroep gedaan op Geek Squad. Geek Squad heeft service centers in alle vestigingen van Best Buy en in 20 locaties van Office Depot. Volgens Robert Stephens is Europa een logische volgende markt voor Geek Squad. Stephens wilde niet zeggen wanneer en waar Geek Squad in Europa zal starten.