Consumentenvertrouwen vrijwel onveranderd in november

In november 2004 is het consumentenvertrouwen, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, uitgekomen op -27. Daarmee is het vertrouwen na twee maanden van daling nu vrijwel onveranderd. Het consumentenvertrouwen ligt in oktober en november dit jaar meer dan 10 punten hoger dan tijdens het dieptepunt in juli 2003.Toen stond de indicator echter op het laagste punt sinds het begin van de jaren tachtig. De koopbereidheid is in november, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, uitgekomen op -22. Dit is vrijwel gelijk aan de uitkomst in oktober. De koopbereidheid is gebaseerd op het oordeel over de financiële situatie van het eigen huishouden en op de vraag of de tijd gunstig is voor het doen van grote aankopen. Consumenten zijn in november 2004 weliswaar wat somberder geworden over hun financiële situatie in de afgelopen twaalf maanden, maar ze zien de komende twaalf maanden een fractie zonniger in. Het oordeel over de vraag of het een gunstige tijd is voor het doen van grote aankopen, zoals meubels, is in november nagenoeg ongewijzigd. Op dit punt blijven consumenten negatief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!