Adidas blijkt ballenbedrijf

Adidas doet dit jaar, met dank aan het WK, goede zaken met de verkoop van voetbalartikelen. Het Duitse bedrijf verkocht in totaal al voor 1,2 miljard euro aan dergelijke producten. Dat heeft bestuursvoorzitter Herbert Hainer gisteren bekend gemaakt. De opbrengst van het voetbaltoernooi, waarvan Adidas een officiële sponsor is, ligt hoger dan verwacht.

Vooral de wk-bal ‘Teamgeist’ blijkt een succes. Hiervan werden er al vijftien miljoen verkocht. Ter vergelijking: bij het vorige mondiale kampioenschap verkocht Adidas zes miljoen wk-ballen. Ook officiële voetbalshirts vinden grif aftrek. Hiervan werden er inmiddels al drie miljoen verkocht. De helft van die shirts is van de Duitse ‘Mannschaft.’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!