Prisma-winkels installeren nieuwe kassasystemen
Gepubliceerd op 26 november 2004 om 00:00
De Prismawinkels (Golff, MeerMarkt, Attent, Zomermarkt/Rekra en de Sligro-formule EM-TE) voeren een nieuw kassa- en pinsysteem in. Daarnaast en in combinatie daarmee stoppen de bijna 250 supermarkten met acties als `twee halen, een betalen` en gaan ze klantentrouw bevorderen en de lokale marketing stimuleren. Trouw wordt bevorderd door consumenten met meerdere aankopen voordeel- en waardecoupons mee te geven. In totaal moeten 575 kassa`s omgebouwd worden. Per dag wordt aan drie winkels gewerkt. De kassasystemen worden ingezet bij verschillende consumentenacties. `De toepassingen zijn legio. Een wijnkoper wordt via de barcode bijvoorbeeld door het kassasysteem herkend en automatisch wordt op de kassabon een voordeelcoupon voor een fles wijn afgedrukt die tijdens het volgende winkelbezoek inwisselbaar is. Een klant die geen agf heeft gekocht krijgt juist een kortingsbon agf mee`, aldus Ger Poels, directeur Automatisering bij Sligro, verantwoordelijk voor de nieuwe kassamodule. Het uiteindelijke doel van de investering van bijna 2 miljoen euro is meer klanten aan de supermarkten binden. Volgens Poels zijn alle ondernemers enthousiast. De winkeleigenaren leasen de apparatuur via Prisma Food Lease.
Reacties 0