Reisprogramma`s hebben grote invloed op bestemming consument
Gepubliceerd op 26 november 2004 om 00:00
Televisie-uitzendingen over reisbestemmingen hebben een enorme impact op het boekingsgedrag van consumenten. Volgens verschillende reisbureaus komen er geregeld klanten binnen die `zo`n leuke reis bij Yorin Travel hebben gezien`. De sterke kant van televisie is volgens Haskia Kramer van het Groningse reisbureau Internoord beleving. `Je kunt vakantie heel goed visualiseren.` Lieke Beumer, vestigingsmanager van Vertrekpunt in Zwolle, beaamt dit. `Plaatjes doen het goed en met een plaatje er omheen is de nieuwsgierigheid van de kijker al snel gewekt.` Volgens directeur van treinspecialist Tiara Tours Addie Schiphorst gaan haar folders drie keer zo snel weg na samenwerking met Yorin Travel in plaats van samenwerking met De Telegraaf. Ook reisadviseurs kunnen nog wat van de reisprogramma`s opsteken. `Het komt wel eens voor dat er commercials op tv zijn die reclame maken over een bestemming die ik niet ken. En dan ben ik gelijk bij de les, want je wilt toch voorbereid zijn op klanten die naar aanleiding van de commercial naar dit reisbureau komen`, aldus Beumer.
Reacties 0