Super de Boer mikt op groen imago

Laurus mikt met zijn enige overgebleven supermarktketen Super de Boer op een groen imago. Super de Boer moet dé groene supermarkt van Nederland worden, als het aan het Bossche concern ligt. Dat rekent daarmee op een verschuiving van prioriteit bij de klant, van prijs naar duurzaamheid. Dat bleek tijdens de presentatie van de jaarcijfers van Laurus.

Topman Harry Bruijniks in het duurzaamheidsverslag van het bedrijf: “We zijn vorig jaar gaan samenwerken met de Stichting Natuur en Milieu en Oxfam Novib. Gedrieën werken we aan de verduurzaming van de productieketen. De samenwerking is van groot belang voor de toekomst van Super de Boer.”

De ‘verduurzaming’ zal onder meer zichtbaar zijn door een groter aantal huismerken in de winkel. Het productieproces kan beter gecontroleerd worden bij huismerken, is de achterliggende gedachte. De netto omzet nam overigens verder af in de eerste zes maanden van het jaar: van 1,43 miljard euro in 2005 naar 1,38 miljard dit jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!