Amerikanen geven komende feestdagen 2,2 milljard dollar online uit

De omzet aan online aankopen voor de komende feestdagen in de VS bedraagt naar verwachting 2,2 miljard dollar. Dat is 19% meer dan in 2003. Dit blijkt uit cijfers van JupiterResearch. De meeste groei komt voor rekening van consumenten die nog niet eerder via het internet hun inkopen deden. De uitgaven per consument stijgen echter maar weinig, met 2% naar 251 dollar per online klant. Het aantal Amerikanen dat in 2004 online aankopen doet voor de feestdagen ligt rond de 86 miljoen, 18% meer dan de 73 miljoen van 2003. Net als in de afgelopen twee jaar zijn boeken, kleding, speelgoed, geschenkbonnen en elektronische kaarten de populairste online aankopen. Een groot deel van de consumenten gebruikt het internet alleen om ideeen op te doen voor geschenken. Dat is het geval bij 58% van de consumenten die online gaan met betrekking tot de feestdagen. Bij 54% gaat het om prijsvergelijkingen, 31% doet online aan tijdig plannen en kostenspreiding en 22% bekijkt alleen producten online die men later in de winkel, offline, koopt. Uit het onderzoek blijkt verder dat vrouwen meer online shoppen voor de feestdagen, maar dat mannen meer uitgeven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!