'Extreme retailing'

Het ‘merk’ Extreme groeit in razendsnel tempo, met dank aan de kids van tegenwoordig. Die lopen namelijk niet meer warm voor hockey en voetbal, maar wel voor Extreme sports. Kitesurfing, skating en snowboarding: via de bijpassende mode dringen ze ook in het straatbeeld door. De tv-uitzendingen van Extreme Sports Channel spelen hierin een belangrijke rol. Het Extreme-label staat nu ook op kleding, schoeisel, drankjes, mobiele telefonie en sinds kort zelfs winkels.

Sinds vorig jaar heeft het moederbedrijf Extreme International, behalve een webwinkel, ook een ‘echte’ winkelketen. Met hulp van het investeringsfonds Aspen Capital kocht Extreme-oprichter Alistair Gosling de noodlijdende Legends-formule in Engeland. Het aantal vestigingen is gereduceerd, het assortiment en de inrichting zijn aangepast, zodat de winkels nu geleidelijk worden omgedoopt tot Ex Stores.

Het gehele artikel staat in het onlangs verschenen julinummer van RetailTrends

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!