Amish experimenteren met self-checkout

De conservatieve Amish-gemeenschap heeft traditioneel weinig trek in technische innovaties. Toch zijn juist deze streng gelovige Amerikanen uitverkoren om een kleinschalig project van self-checkout in Pennsylvania te testen. “De Amish-mensen rijden in hun buggy’s naar de winkel, kopen hun voedingswaren, scannen die zelf, betalen en geven hun paard weer de sporen”, zegt Marvi Weaver, de lokale retailer die het idee voor de Amish-checkout opvatte.

De Fujitsu U-Scan-technologie maakt caissières overbodig en de klanten klagen niet. “Amish zijn zo op zichzelf gericht dat ze aan klantgerichtheid en service geen boodschap hebben”, volgens Weaver. 

Meer nieuws op de scheidslijn tussen retail en technologie, leest u in de gratis nieuwsbrief van RetailTech.nl. Deze week in de nieuwsbrief - onder meer: - Etos optimaliseert voorraadbeheer
                                           - Heineken gebruikt voetbal voor narrowcasting
                                           - MasterCard verdedigt RFID
                                           - Goedkope tv-reclame voor kleine retailers

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!