De conservatieve Amish-gemeenschap heeft traditioneel weinig trek in technische innovaties. Toch zijn juist deze streng gelovige Amerikanen uitverkoren om een kleinschalig project van self-checkout in Pennsylvania te testen. “De Amish-mensen rijden in hun buggy’s naar de winkel, kopen hun voedingswaren, scannen die zelf, betalen en geven hun paard weer de sporen”, zegt Marvi Weaver, de lokale retailer die het idee voor de Amish-checkout opvatte.
De Fujitsu U-Scan-technologie maakt caissières overbodig en de klanten klagen niet. “Amish zijn zo op zichzelf gericht dat ze aan klantgerichtheid en service geen boodschap hebben”, volgens Weaver.
Meer nieuws op de scheidslijn tussen retail en technologie, leest u in de gratis nieuwsbrief van RetailTech.nl. Deze week in de nieuwsbrief - onder meer: - Etos optimaliseert voorraadbeheer
- Heineken gebruikt voetbal voor narrowcasting
- MasterCard verdedigt RFID
- Goedkope tv-reclame voor kleine retailers
Amish experimenteren met self-checkout
Gepubliceerd op 12 juli 2006 om 00:00
Reacties 0