De Macintosh Retail Group heeft in het eerste half jaar een flinke omzetgroei van 28,5 procent geboekt. De omzet van de groep, waar bijvoorbeeld Piet Klerkx, Belcompany en Kwantum toe behoren, kwam daarmee uit op 469,9 miljoen euro. Macintosh verwacht daarnaast een meer dan vijftig procent hogere nettowinst te boeken dan in het eerste halfjaar van 2005. Toen werd 9,7 miljoen euro nettowinst geboekt.

De goede cijfers zijn overigens voor een groot deel te danken aan de overname van Scapino. Als deze keten en het afgestoten Superconfex buiten beschouwing worden gelaten, komt Macintosh uit op een omzetgroei van 6,7 procent.

De groei is overigens zichtbaar binnen alle divisies van de organisatie. Hoewel de meubelformules Piet Klerkx en Stoutenbeek een lager omzet noteerden, steeg de omzet van Macintosh’ Living-sector toch met 3,8 procent tot 171 miljoen euro. Dat is te danken aan goede resultaten bij Kwantum en GP Décors.

Daarnaast groeide de omzet van Belcompany, met dank aan een flinke uitbreiding van het winkelbestand (45 vestigingen extra). De sector Automotive & Telecom boekte een omzet van 149,6 miljoen euro, een groei van 6,4 procent. Die groei is te danken aan een grotere omzet van Halfords, bij een gelijk aantal winkels. Met dank aan de acquisitie van Scapino (en goed presteren van Hoogenbosch) groeide de fashion-omzet van 60,4 naar 149,3 miljoen euro.