Bestelproces webwinkels kan stuk beter

Het bestelproces bij internetwinkels is voor verbetering vatbaar. De nieuwe onderneming SYNQ wil deze problemen op wetenschappelijke manier, want met hulp van de Vrije Universiteit Amsterdam, aanpakken. Uit onderzoek van het Amsterdamse adviesbureau Jungle Rating bleek eind oktober dat de meeste winkeliers qua informatie hun zaken goed voor elkaar hebben. Bij het bestelproces schort er echter nogal wat aan. Zo bleek dat bij slechts 44% van de onderzochte webwinkels kan worden gecheckt of een product nog op voorraad is, 56% geeft tijdens het bestelproces geen inzicht in de bezorgkosten en 36% laat aan het einde van het proces geen controlepagina zien waardoor een consument weet dat het bestellingsproces afgerond is. SYNQ is het nieuwste adviesbureau op het gebied van website-optimalisatie en telt 13 werknemers. De aanpak van SYNQ onderzoekt het volgende: `in welke mate ondersteunt een website het besluitvormingsproces van zijn bezoekers`. `We maken gebruik van een constaterende methodiek die uit ongeveer 900 punten bestaat`, aldus SYNQ-oprichter en hoogleraar Tibert Verhagen. `Aan de hand daarvan kunnen we laten zien wat de concurrent doet. Hieruit volgen dan weer concrete aanbevelingen.`

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!