Tieners geven meer geld uit aan kleding en muziek dan aan drankjes en sigaretten

Het kooppatroon van tieners is aan het veranderen. Uit onderzoek van KAE Marketing Intelligence in opdracht van ukclubculture blijkt dat tieners minder alcohol en sigaretten zijn gaan kopen en hun geld eerder uitgeven aan kleding en muziek. Het onderzoek richtte zich op Britse jongeren tussen de 14 en 16 jaar om een beeld te krijgen van de lifestyle van deze groep en wat tieners op een dag zoal doen. Bijna driekwart van de ondervraagden zegt nooit geld uit te geven aan drank en slechts 4% zegt sigaretten te kopen. Bijna 80% van de tieners geeft geld uit aan kleding, 61% aan cd`s en 51% aan bioscoopbezoek en evenementen. Hoewel muziek downloaden aan belang toeneemt, blijven cd`tjes de populairste muziekvorm. 75% van de jongens en 89% van de meisjes koopt cd`s. Van alle respondenten geeft 37% geld uit aan het online kopen van muziek. Het aandeel van downloaden zal echter zeker stijgen; 78,5% van de jongeren heeft thuis internettoegang. Lifestyle is een belangrijk onderwerp voor de ondervraagden. Ze houden zich veel bezig met hun uiterlijk, maar vertonen weinig merktrouw. Ze wisselen het gemakkelijkst van merk als een nieuw merk ze opvalt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!