Verkopers consumentenelektronica ontdekken vrouwen als doelgroep
Gepubliceerd op 29 november 2004 om 00:00
Vanouds waren reclame voor consumentenelektronica en de winkelinrichting van elektronicazaken gericht op de smaak van de grootste doelgroep, jonge mannen. Uit onderzoek van de Amerikaanse Consumers Electronics Association blijkt echter dat de belangstelling van vrouwen voor elektronica toeneemt. Reden is vooral de komst van digitale technologie. Momenteel beschouwt 30% van de vrouwen zichzelf als early adopters van nieuwe hightech apparatuur. Verder zegt 71% dat hun aankopen aan elektronica voor henzelf bestemd zijn. Vrouwen in de VS geven jaarlijks 55 miljard dollar uit aan consumentenelektronica. Ze zijn het meest geinteresseerd in dvd-spelers, digitale camera`s, hdtv, digitale camcorders, scanners, flatscreen computer monitoren, kleurentelevisies, notebook/laptop computers, kleurenprinters en cd-recorders. Bij de aanschaf van elektronica kijkt 91% van de vrouwen vooral naar betrouwbaarheid en duurzaamheid. 50% wil dat apparatuur zo draagbaar mogelijk is en er aantrekkelijk uitziet. 46% zegt thuis de meeste invloed te hebben op de aankoop van elektronica en 42% zegt evenveel zeggenschap te hebben als de man.
Reacties 0